LEAVE JOHN ALONE

Waar was iedereen toen 'your body is a wonderland' net uitkwam en John Mayer toen nog steevast in mijn cd speler zat. Ik was enthousiast en verliefd op zijn muziek. Ik wilde andere kennis laten maken met dit magische moois. Maar iedereen gaf er geen shit om. Wie was die rare gast met zijn gitaartje. Niemand die hem toen kende. Niemand die om hem gaf.

Nu, jaren later, is hij opeens een hype. Is het TOF om hem goed te vinden. En dat terwijl hij er alleen maar op achteruit gegaan is en een zelfingenomen ASS is geworden (een briljante ASS, dat dan weer wel).
Interessant om te zien dat het overgrote deel van de bevolking geen eigen mening heeft en gewoon maar de kudde achterna loopt en luistert wat er op dit moment HOT schijnt te zijn. Maar dan verbaas ik me, iedereen heeft toch eigen oren? Of maakt het niet uit als een artiest/nummer sucks en luisteren die mensen gewoon doelloos naar een album van John Mayer omdat dit hip schijnt te zijn? Hier kan ik nachten van wakker liggen. Zoveel dingen die ik niet snap.

Op FB, Hyves, Twitter bragd de een nog meer dan de ander met youtube filmpjes van John en teksten als 'ik ga naar John Mayer in de HMH..woehoeee' (die hij zonder goede reden geannuleerd heeft... like I said, ASS) Snappen die mensen het dan niet? John hoort niet in de HMH. John hoort niet op Pinkpop. Jullie hebben John verpest met jullie hipster ik wil hipper de hip gedrag.

John hoort die sullige verlegen jongen te zijn, met alleen zijn gitaar en zijn briljante melodieën en integere teksten. John hoort in de Paradiso. Of nog kleiner. Waar zijn muziek tot zijn recht komt. In Amerika was hij al langer hot and happening. Maar in Nederland was hij alleen die jongen die mooie muziek maakte en waarvan maar een handjevol mensen afwisten van zijn bestaan. Toen was hij op zijn mooist.

En nu hebben jullie hem verpest. Kuddedieren. Bedankt.